Myšlienka v kombinácii s úspešnou realizáciou môže zmeniť svet. Myšlienka sama o sebe je bezcenná. To je jeden z dôvodov, prečo investori odmietajú podpísať dohody o nezverejnení. Načo sa obťažovať? Nemajú čas na implementáciu Vášho nápadu. Myšlienka má hodnotu iba vtedy, keď je spojená s riadnou implementáciou, ktorá zahŕňa fungujúci tím, ktorý vie myšlienku aj zrealizovať. Ak potrebujete ďalší dôkaz o pravdivosti týchto tvrdení, zvážte skúsenosti Josha Steimla.

Za posledných 15 rokov stál tento človek pri zrode niektorých z najinovatívnejších spoločností na planéte. Patrí medzi ne WordPress, iStockphotoAngelList.

WordPress

Mysleli ste si, že WordPress bol založený v roku 2003 Mattom Mullenwegom a Mikeom Little? Nesprávne. Josh Steimle vytvoril WordPress začiatkom roku 2001. Je pravda, že Blogger bol vonku už v roku 1999, dva roky pred WordPressom, no Steimle o ňom dovtedy nikdy nepočul. Celý koncept blogovania bol niečo, čo vytvoril on sám.

iStockPhoto

V roku 2003 bola spoločnosť J. Steimla najatá na redesign stránky Garage.com. Prekvapujúce bolo, že požiadali aby namiesto drahých fotografií z Getty Images, boli použité lacné fotografie z vtedy relatívne neznámeho startupu s názvom iStockPhoto (Getty odkúpilo iStockPhoto v roku 2006 za 50 miliónov dolárov). Bola to jedna z ich portfóliových spoločností a spájala nezávislých fotografov so spotrebiteľmi. Fotografi mohli zverejniť viac menej čokoľvek, čo chceli a spotrebitelia si to mohli zakúpiť, pričom iStockPhoto ako sprostredkovateľ dostával svoju čiastku na ziskoch. Jednoduché, geniálne a pre pána Steimla aj prekvapivé, keďže išlo o jeho spoločnosť. Plán pre tento biznis vytvoril v roku 2001, kedy dokonca oslovoval fotografov aby ich zaujal myšlienkou spoločnosti.

AngelList

Spustený v roku 2010? Ťažko. V skutočnosti bol spustený vo Februári roku 2001 pod menom MyAngelInvestor. Snažiac sa spojiť podnikateľov s investormi, tento web vytvorený Steimlom umožňoval obom skupinám vytvoriť si profily a komunikovať medzi sebou a vytvoriť dealflow.

Rok 2001 bol pre Steimla dobrý rok, veď prišiel k skvelým nápadom. jediným problémom je, že s nimi nikdy nič neurobil. V niektorých prípadoch sa dostal až k spusteniu predbežnej webovej stránky alebo napísaniu obchodného plánu, ale nikdy nespolupracoval s tímom, nezískal finančné prostriedky alebo jediného platiaceho zákazníka. Boli to len myšlienky a nič viac. Ako výsledok bol celkový výnos generovaný z týchto skvelých nápadov neuveriteľných 0 $.

Slovami J. Steimla: „Som si istý, že som nebol jediný, kto “vytvoril“ WordPress. 100 ďalších ľudí pravdepodobne malo ten istý nápad a nikdy ho neuskutočnili, alebo uskutočnili no z nejakého dôvodu sa nedostali veľmi ďaleko. Mullenweb a Little mali myšlienku a skombinovali ju s brilantnou realizáciou, čo je dôvodom, prečo WordPress poháňa 22% všetkých nových webových stránok.“

Možno aj vy máte skvelý nápad. Uvažujete o tom, že by ste mali osloviť investorov, ale nechcete, aby Vám utiekli s Vašou myšlienkou. Keď Vás teraz investor odmietne, budete vedieť prečo. Uvedomuje si totiž, že hodnota sa neskrýva v myšlienke samotnej, ale v kombinácii myšlienky, tímu, ktorý ju chce a dokáže implementovať a externých faktorov. Tajomstvo úspechu leží práve v tejto kombinácii.

Ak máte skvelý nápad, tak sa do neho pustite. Začnite konať. Budete omnoho bližšie k osloveniu investora, alebo v najlepšom prípade zistíte, že žiadneho nepotrebujete. Možno preto, lebo zistíte, že Vaša myšlienka nie je až taká veľká ako ste si mysleli. Možno preto, že ste sa medzi tým stali ziskovými a dokážete utiahnuť realizáciu aj sami. Tak či onak, pustite sa do toho!

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here