Známa česká automobilová značka Škoda so sídlom Mladá Boleslav a zároveň jedna zo značiek zo skupiny Volkswagen Group hlási nové zmeny pre milovníkov starých klasických áut „Škodoviek“.

Do roku 1988 sme boli zvyknutí na celkom jednoduché automobily, ktoré svojím dizajnom neohúrili, ale i napriek tomu boli obľúbené, a to hlavne z dvoch dôvodov – kvôli svojej nenáročnej údržbe a dostupnosti aj pre nižšie stredné vrstvy.

Až v roku 1988 príchodom Škoda Favorit po prvýkrát Škodovka priniesla novú éru výroby áut, ktorá sa mení až dodnes, ale ešte stále cítime starú dobrú „Škodovku“.

Ako sa zdá, Škoda auto chce vymeniť svoj „kabát“ na nepoznanie a práve rok 2017 sa stal rokom, kedy nám táto automobilová značka dokázala, že oficiálne končí so svojím starým konceptom návrhom nového auta, ktoré dokonca urobilo rozruch i vo svete.

Áno, reč je o novom koncepte auta Vision E, ktoré sa predstavilo na autosalóne v Šanghaji. Ide o koncept z portfólia koncernu VW a tak neprekvapí platforma MEB, dojazd 500 km, či dokonca autopilot, ktorého si ocení každý „zaneprázdnený“ vodič.

Auto Vision E je totiž prvý prototyp elektrického auta od značky Škoda. Síce sa Škodovka pokúšala v minulosti o elektrické auto konceptom Octavia E Line z roku 2010, ktorá bola predstavená v Paríži, avšak neúspešne. Nikdy sa nedostala do výroby. Preto samotná značka Škoda auto tvrdí, že Vision E nemá nič spoločné so zabudnutou a neúspešnou Octaviou E Line.

Stvoriteľom dizajnu priekopníckeho modelu značky Škoda je Jozef Kabaň – známy dizajnér automobilov ako sú Seat Arosa, či dokonca Volkswagen Lupo.

Nie je tajomstvom, že dizajn je veľmi podobný dizajnu Kodiaqa Coupé. Jedine čím sa líši Vision E je obsahom. Obsahuje predné matricové LED svetlá v trojuholníkovom tvare spojené svetelným pásom, kryštalické motívy svetiel a ponúka len 4 sedacie priestory. Zabudnite na ručné otváranie dverí, pretože Vision E si ich otvorí sám do 20 – stupňového uhla.

Tento nový koncept nadchol nie len Európu, ale dokonca aj samotnú Čínu. Čínska automobilka GREAT WALL MOTOR plánuje odkúpiť nie len značku Jeep, ale aj značku Škoda, pretože novým konceptom dokázala obrovský potenciál na svetovom trhu automobilov.

Pre automobilovú značku Škoda je to obrovská česť, pretože sa dostáva na popredné miesta záujmu, kde patrí aj jedna z najtradičnejších a zároveň najúspešnejších amerických značiek.

Niet pochýb, že Škoda auto sa pomaly, ale isto stáva konkurenciou pre mnohé svetové značky. Drahí milovníci áut, máme sa na čo tešiť. Jazdenie už nebude také, na aké sme zvyknutí. Skutočne môžeme povedať: „zbohom stará škodovka“!

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here