Priemerný študent alebo pracovník v kancelárií presedí iba v práci viac ako 6 hodín. Nie len v práci, ale aj po príchode domov sa väčšina usadá do pohoviek pred televízor alebo späť do kresiel a za počítač. 

Ale sedenie v dlhých intervaloch, nie len že zvyšuje tvorenie tukov, ale taktiež poškodzuje svaly v tele. Teraz možno nikto vážnejší problém nemá, ale je vedecky dokázané, že problémy so svalstvom sa začínajú prejavovať po 40 rokoch života. Myslieť si, že ja som výnimka, je v tomto prípade prinajmenšom iracionálne.

Ak sedíte dlhšiu dobu, napríklad niekoľko hodín, vytvárať na svoje telo pomerne veľký tlak. To podporuje tvorenie hrubých vnútorných tukových buniek už na existujúcich vrstvách. Takéto hrubé vrstvy sa oveľa ťažšie odstraňujú pomocou cvičenia alebo diét. Preto je v záujme každého sebapríčetného človeka, ktorý myslí na svoje zdravie a budúcnosť čo najmenej takýchto nepríjemných tukov nazhromaždiť. V tomto článku vám poskytnem nejaké rady a triky, ako čo najlepšie bojovať s týmto problémom.

Ako zabrániť tukom v šírení

Našťastie existuje niekoľko jednoduchých spôsobov, ktoré vám pomôžu znížiť takéto riziká ukladania tukov a ničenia svalov. Princíp je v pohybe. Vedci zverejnili článok v British Journal of Sports Medicine (Britský žurnál športového zdravia), v ktorom radili najmä americkým kancelárskym pracovníkom, aby sa počas svojej pracovnej doby aspoň 2 hodiny hýbali.

Nemusí to hneď znamenať, že musíte podnikať dlhé prechádzky. Práve že opakujúce sa jednoduché cvičenia sú najúčinnejšie. Frekventované menšie cviky, sa dajú vykonávať aj z vášho miesta. Možno si pri nich zo začiatku budete pripadať hlúpo, najmä ak ste vo veľkej kancelárií alebo v triede.

Začnite sa mrviť

Výskum vo veľkej Británií sa pozrel na vzťah mrvenia sa na stoličke a zdravie 12000 žien. Našli priamy vzťah a tak sa pozreli na príčiny a následky. V podstate prišli na to, že čím viac sa mrvíte a pohybujete v kresle alebo na stoličke, tým viac sa reguluje ničenie svalstva, ukladanie tukov a teoreticky aj dĺžka života prežitá v zdraví.

Iba pár sekúnd pretáčania sa na stoličke, natiahnutie rôznych svalov; rúk, nôh, chrbta, krku, ak chcete aj nosa alebo uší, nie len že sa tak budete vyvarovať tukom a poškodeniu svalov, ale tiež sa našla spojitosť s podporou produktivity a kreativity. Takže sa nebojte každých niekoľko desiatok minút ponaťahovať a spríjemniť si tak nie len tento konkrétny deň, ale aj celý život.

Utvrdenie zmien

Spravte svojim zvykom to, že aspoň každých 20 minút vložíte do svojho zdravie nejaké úsilie. Môžete si dať pripomienku do mobilu, alebo napísať si na stôl lístoček. Skúste iba vstať a natiahnuť sa. Niekedy postačí, aj keď len zmeníte spôsob sedenia, vašu polohu alebo sa prejdite po kancelárií. Čím viac sa hýbete, tým lepšie. Ak sa na takomto niečom zhodnete aj s kolegami, môžete to praktikovať spoločne, takže z toho môže byť aj zábava a môžete si tak prehĺbiť vzťahy.

Pamätajte si, že najdôležitejšie je neostať príliš statický a v nepohyblivý. Môže to znieť dramaticky, ale naše sedenie a návyky majú veľký vplyv na celoživotné zdravie. Ak sa posnažíte pravidelne poprechádzať sa, ponaťahovať sa, udržíte svoju váhu a zdravie v dobrej kvalite. Akonáhle si na to zvyknete, udrží sa to s vami aj do konca vášho života.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here