Chudnutie je náročný proces, ktorý si vyžaduje veľa času a úsilia, najmä ak chcete chudnúť správne. Musíte sa zamerať na stratu tuku a nielen na zníženie hmotnosti, pretože veľa diét spôsobí, že vaše telo stratí veľa vody a dokonca prídete aj o množstvo svalov. Práve naopak, dôležité je zachovať čo najviac svalovej hmoty, pretože čím viac svalov v tele máte, tým rýchlejší bude váš metabolizmus a tým pádom bude vaše telo spaľovať aj viac kalórií.

Takže sa musíme pozrieť na pomalé a ustálené taktiky strát na váhe, ale to nie je len zdravé varenie a chodenie do posilňovne či počítanie vašich kalórií. Existuje rozmanitosť fyziologických aj psychologických faktorov, ktoré nám pomáhajú znížiť váhu. Je možné významne prispieť k celkovému úbytku hmotnosti v mnohých neočakávaných spôsoboch a získať vynikajúce výsledky bez toho, aby ste sa cítili mizerne. A ktoré sú to?

1. Pite čiernu kávu

Káva je skvelým pomocníkom pri chudnutí, pretože nemá takmer žiadne kalórie. Avšak teraz sa nebavíme o vašej obľúbenej káve s mliekom a dvoma cukrami, ale o tej pravej, čiernej káve. Práve čierna káva môže nahradiť všetky vysoko kalorické nápoje, ktoré bežne konzumujete. Navyše káva potláča chuť do jedla a množstvo kofeínu v nej spôsobuje, že sa budete viac pohybovať, budete plní energie. A tým pádom dokážete spáliť zhruba 100 kalórií denne.

2. Namiesto stravovania v reštauráciách si varte doma

Nikdy si nemôžete byť istí, čo je v jedlách, ktoré si kupujete v reštauráciách. Väčšinou v nich je vysoký obsah kalórií a tukov. Ak však budete variť doma, budete vedieť, čo dané jedlo obsahuje, respektíve, aké suroviny do neho dáte. Dokonca ani nemusíte variť špeciálne recepty pre zníženie hmotnosti, stačí, ak do jedálnička a pokrmov zaradíte viac zeleniny, chudého mäsa a budete v nich používať viac zdravých tukov, ako napríklad olivový olej či maslo. Navyše, ak sa troška pomotáte v kuchyni, dokážete spáliť aj niekoľko kalórií.

3. Jedzte viac bielkovín

Bielkovina je kľúčovým stavebným kameňom svalového tkaniva a potrebujete konzumovať dostatočne veľké množstvo potravín s obsahom bielkovín. Ak začnete do svojho jedálnička pridávať viac potravín s bielkovinami, potom dokážete schudnúť, pretože postupne sa začnú tuky premieňať na svaly.

4. Líhajte do postele skôr

Ak pôjdete v skorších hodinách spať, máte záruku v dvoch veciach, a to:
• Predídete tak nočnému prejedaniu
• Zabezpečíte si dostatok spánku
Dostatok a kvalita spánku napomáha k správnemu fungovaniu tela, čo v konečnom dôsledku vedie i k väčšiemu úbytku hmotnosti.

5. Každú noc tancujte na nejakú hudbu

Hudba má významný vplyv na ľudskú psychiku a môže vám pomôcť uvoľniť sa. Nielenže budete tancovať na nejakú hudbu, pričom budete mať niekoľko minút svojho času, navyše si tak znížite stres, čo pomáha kontrolovať emocionálne stravovanie , ale je to aj tá najväčšia zábava, ktorú máte pri spaľovaní naozaj slušného množstva kalórií. Počúvajte každý večer zopár vašich obľúbených songov a nechajte sa unášať hudbou.

6. Začnite meditovať – stačí aj 10 minút denne

Jedným z najlepších spôsobov, ako dostať pod kontrolu stres a úzkosť, je pravidelná meditácia. Už desať minút meditácie denne vám môže pomôcť zostať na správnej ceste so svojimi zdravými stravovacími návykmi a zostať tak dostatočne motivovaní, aby ste v chudnutí pokračovali.

7. 10 minút pred jedlom vypite pár pohárov vody

Pre zdravie je dôležité počas celého dňa piť dostatok tekutín – najlepšie čistej vody. Navyše štúdie potvrdili, že ak vypijete pred jedlom pár pohárov vody, znížite si tým tak hmotnosť.

8. Snažte sa napodobniť stravovacie návyky niektorého z vašich chudých kamarátov

Možno zvláštna stratégia, avšak veľmi účinná. Skúste napodobniť stravovacie návyky niektorého z vašich chudých kamarátov. Vyberte si takého kamaráta, ktorý ma približne takú postavu, akú by ste si želali vy a snažte sa stravovať ako on. Ak ešte k tomu pridáte nejaký ten pohyb, určite budete na dobrej ceste za chudším telom.

9. Kupujte nízko kalorické potraviny

Faktom je, že čo si kúpite, to aj zjete. Preto pri nákupe potravín myslite hlavne na to, že nemôžete jesť vysoko kalorické potraviny. Pokiaľ nakúpite namiesto sladkostí viac ovocia a zeleniny, potom ak budete mať chuť na niečo sladké, siahnete len po tom, čo ste si kúpili – a určite vám padne vhod aj sladké šťavnaté jabĺčko namiesto obľúbenej čokolády.

10. Vyhnite sa sledovaniu televízie a iných činností pri jedení

Viaceré štúdie poukazujú na jasné spojenie medzi rozptýleným stravovaním (teda nesústredení sa pri jedení) a nárastom hmotnosti. Pokiaľ jete v tichosti a zameriavate sa pri tom výhradne na jedlo, ktoré konzumujete, potom budete schopní zjesť až o 69% menej jedla, než ako keby ste súčasne jedli a sledovali televíziu.

Stačí spraviť pár zmien životného štýlu uvedených vyššie a určite sa vám bude oveľa jednoduchšie strácať tých pár kilogramov navyše. Želáme hlavne veľké odhodlanie a pevnú vôľu.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here