Vedeli ste, že príliš mnoho sedenia vás môže zabiť?

Či už ste študent alebo nie, pravdepodobne žijete životným štýlom vyžadujúcim si veľa sedenia. Sedenie 8 hodín v škole, používanie počítača po dobu niekoľkých hodín denne, štúdie ukazujú, že v priemere sedíme 9-10 hodín denne.

Sedenie nie je samo o sebe zlé, priveľa sedenia ale je. Ak sedíte pričasto pri svojich každodenných aktivitách môže to mať na Vaše zdravie fatálne následky. Odniesť si to môže najmä srdce, celý kardiovaskulárny systém, chrbtica, ramená, bedrové kĺby a dokonca aj vnútorné orgány.

Štúdie naznačujú, že priveľa sedenia môže mať z následok obezitu a rôzne poruchy metabolizmu. Jedna nedávna štúdia porovnávala dospelých ľudí, ktorí trávili 2 hodiny denne sedením pri počítači a ďalšiu skupinu ľudí tráviacich pri počítači v sede 4 hodiny. Výsledky sú šokujúce! Skupina, ktorá denne sedela viac mala zvýšené riziko úmrtia o 50% a zvýšené riziko infarktu o 125 %.

Prečo sme si tak veľmi zvykli sedieť?

S tak veľkým množstvom štúdií dokazujúcich, že sedenie je tichý zabijak sa môže zdať prekvapivé koľko času aj naďalej trávime sedením. Vyhýbať sa sedeniu ale môže byť náročné. Pri študovaní alebo práci väčšinou sedíme. Po návrate domov sa môžeme cítiť mentálne unavení a tak znovu trávime čas „relaxovaním“. Najčastejšie sediac pred televízorom. Taktiež v prostredí, kde každý sedí máme tendenciu robiť to isté.

Státie nás unavuje!

Väčšina z nás má pocit, že státie behom dlhšej doby nás unavuje. V skutočnosti len naň nie sme zvyknutí. Sadnúť si na stoličku, kde Vás nemusí podopierať telo sa vždy javí ako pohodlnejšia voľba. Pri státí nás nepodopiera nič externé a musíme sa nechať „podoprieť“ vlastným telom.

sedenie

Nedovoľte stoličke, aby Vás urobila príliš pohodlným

Ako s každým negatívnym zvykom, prvý krok je akceptovať, že robíte niečo nezdravé. Našťastie našou radou nie je zbaviť sa všetkých stoličiek a stráviť zvyšok života postojačky. Skôr Vás chceme nabádať k postupnej zmene, malými krokmi k lepšiemu zdraviu.

Ak môžete, postavte sa

Aj keď si myslíte, že stojíte alebo chodíte dostatočne veľa, bezpochyby existuje viac možností stáť a chodiť. Napríklad pri telefonovaní sa snažte stáť. Pri cestovaní v mestskej hromadnej doprave stojte namiesto sedenia. Aj keď ide o veľmi malé zmeny, telu môžu veľmi prospievať.

Prechádzajte sa behom obedňajšej pauzy

Krátka prechádzka behom obeda rozprúdi krv vo Vašom tele a môže mať pozitívny vplyv na Vaše zdravie. Týmto Vám nechceme navrhnúť aby ste vymenili výdatné jedlo za prechádzku. Stačí, že sa po jedle trochu poprechádzate a dáte svojmu telu určitú dávku pohybu.

Dajte si prestávku od stoličky

Ideálna je krátka prechádzka po každej hodine, ktorú strávite sedením. Ak ste viac typ človeka orientovaný na konkrétne ciele, začnite sa na státie a prechádzky pozerať ako na súčasť Vášho fitness cvičenia. V súčasnosti sú k dispozícii najrôznejšie aplikácie, ktoré Vám pomôžu zaznamenávať Vaše každodenné úspechy a progres. Pre začiatočníka je vhodným cieľom 7000-8000 krokov denne.

Postavte sa a vyjdite von

Dúfame, že po prečítaní tohto článku sa cítite byť inšpirovaný ihneď vstať a vybrať sa niekam na prechádzku. Nečakajte na zajtrajšok. Začnite hneď teraz. Zdieľajte tento článok s rodinou a priateľmi a choďte sa prejsť. Vaše telo je Vaše jediné telo a je potrebné si ho adekvátne vážiť. Aj keď ste teraz mladý a zdravý, je dôležité si zdravie zachovávať. Veľa šťastia s budovaním nového zdravého návyku!

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here